مکانیکی شهرزیبا:تعمیرگاه تخصصی مکانیکی در شهرزیبا
انجام کلیه خدمات خودرو در شهرزیبا به صورت تخصصی زیر نظر و توسط مکانیک فوق تخصص یاور مرادی
09120405028
09191401230
02144627360
02144627392
09100702005
09356677313
دستگاه دیاگ و عیب یاب تخصصی تمامی خودروهای خارجی و ایرانی.اعم از بنز-بی ام و-تویوتا-لکسوس-کیا-هیوندا و.....
تعمیرگاه تخصصی مکانیکی در شهرزیبا(مکانیکی شهرزیبا انجام کلیه تعمیرات خودروهای ایرانی و خارجی به صورت تخصصی در شهرزیبا،تعمیرگاه تخصصی بنز،تعمیرگاه تخصصی بی ام و،تعمیرگاه تخصصیتویوتا،تعمیرگاه تخصصی لکسوس،تعمیرگاه تخصصی هیوندا،مکانیکی در شهرزیبا-تعمیرگاه تخصصی کیا موتورز،تعمیرگاه تخصصی رنولت پارس خودرو مگان ال 90 ال نود تندر نود مکانیکی در شهرزیبا،تعمیرگاه تخصصی مزدا،تعمیرگاه تخصصی نیسان مورانو ماکسیما...،تعمیرگاه تخصصی مکانیکی محدوده شهرزیبا مکانیکی شهرزیبا،تعمیرات تخصصی خودرو در مکانیکی شهرزیبا.
گیربکس CVT و نحوه عملکرد آن
جعبهدنده متغیر پیوسته ( Continuously Variable Transmission: CVT)گونهای از جعبهدنده است، که در آن، روند انتقال قدرت و گشتاور موتور به چرخها، توسط مجموعهای از چرخدندههای خورشیدی و سیارهای، همراه با تسمههای فولادی، روی دو قرقره انجام میگیرد.
در جعبهدنده متغیر پیوسته، از کلاچ تر، یا هیدرولیکی سانتریفیوژ استفاده میگردد و امکان دستیابی، به نسبت دندههای نامحدود، بین مقادیر حداقل و حداکثر وجود دارد.
قابلیت انعطاف این جعبهدنده، میزان مصرف سوخت را، نسبت به سایر گیربکسها (جعبهدندهها) کاهش میدهد و باعث میشود، که در محدوده گستردهای ازسرعت زاویهای خودرو، موتور دارای پربازدهترین دور موتور باشد، همچنین عملکرد دور بر دقیقه را نیز در بهینهترین حالت از دور موتور قرار میدهد.
هنگامی که در یک خودرو در شرایط عادی راننده اقدام به تعویض دنده میکند، در گیربکس موجب درگیر شدن دو چرخ دنده با اندازه و تعداد دندانههای متفاوت میشود که سبب بوجود آمدن ضریب دندههای گوناگون میشود و دور و گشتاور بر اساس این ضریب دنده از پیشرانه به چرخها منتقل میشود. این نحوه درگیری چرخ دندهها در جعبه دندههای دستی کاربرد دارد که در مدلهای اتوماتیک این نسبت دندهها توسط درگیر شدن خورشیدی و قفسه و سیارهای و چرخ دندههای رینگی بوجود میآید، اما در جعبه دندههای CVT دیگر خبری از چرخ دنده و خورشیدی و سیارهای و... نسیت، بلکه اساس کار بر دوش دو پولی ورودی (محرک) و پولی خروجی (متحرک) و یک تسمه لاستیکی یا فلزی برای ارتباط این دو با یکدیگر است. این نوع سیستم تبدیل و انتقال قدرت به سرعت در حال رشد بوده و کارخانجاتی همچون رنو، نیسان، جنرال موتورز،تویوتا، فولکس واگن، میتسوبیشی، سوزوکی و... در حال استفاده و تحقیق و توسعه این نوع سیستم انتقال قدرت هستند.تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک غرب تهران
اساس کار این سیستم همانطور که گفته شد بر مبنای دو پولی مخروطی شکل با سطحی شیب دار و یک تسمه ارتباط دهنده است که بر روی هر محور دو پولی از دو صفحه متحرک زاویه دار تشکیل شده که توسط نیروی هیدرولیکی روغن یا نیروی گریز از مرکز به یکدیگر نزدیک یا از هم دور میشوند که موجب تبدیل دور ورودی از پیشرانه میشوند. در پولی محرک ورودی نیرو از پیشرانه اگر دو صفحه به یکدیگر نزدیک شود، قطر پولی افزایش یافته و قطر تمسه پیچیده شده به دور آن هم افزایش مییابد و در طرف دیگر با افزایش قطر پولی اول، صفحات پولی دوم از یکدیگر دور شده و قطر پولی باریکتر میشود که سبب گشتاور خروجی کم و دور خروجی زیاد برای خودرو میشود و بلعکس اگر قطر پولی محرک باریکتر و قطر پولی متحرک بیشتر شود، خودرو در لحظات اولیه حرکت قرار داشته و گشتاور خروجی بیشتر از دور خروجی میشود.
از مزایای استفاده از این سیستم هم میتوان به کاهش مصرف سوخت تا 18 درصد نسبت به گیربکسهای خودکار معمولی، انتقال روانتر و یکنواخت بدون وقفه قدرت موتور، کارایی دینامیکی بالاتر، شتاب گیری بهتر، کارکرد دائمی موتور در بهینهترین دور موتور، اشاره کرد.
باتوجه به خصوصیات اختصاصی گیربکسهای CVT نوع روغن این گیربکسها هم خاص میباشد لذا در جدول ذیل مشخصات روغنهای گیربکسهای CVT ذکر گردیده است دارندگان سوزوکی کیزاشی میتوانند یکی از این روغنها را تهیه و مصرف نمایند
1-تعمیرات تخصصی کلیه موتورهای خورجینی و خطی
2-تعمیرات تخصصی کلیه گیربکسهای اتوماتیک و دنده ای
3-تعمیرات تخصصی جلوبندی و سیستم تعلیق خودرو(جلوبندی سازی شهرزیبا)
4-تعمیرات تخصصی برق خودرو و باتری سازی-باتری فروشی
5-تعمیرات تخصصی سیستم انژکتور و سوخت رسانی خودرو در شهرزیبا
6-خدمات تخصصی تنظیم موتور و سرویس انژکتور خودرو(تون آپ در شهرزیبا)
7-دستگاه فوق تخصصی و دیاگ برای کلیه خودروهای موجود در ایران(وارداتی-داخلی)
8-اتوسرویس و تعویض روغن کلیه خودروهای خارجی و ایرانی(سرویس های اولیه)
انجام خدمات خودرو به صورت تخصصی در شهرزیبا
توربوشارژرها ( Turbocharger ) و سوپر شارژرها ( Supercharger )
توربو شارژر در سال 1905 میلادی توسط مهندس مکانیک سوئیسی آلفرد بوچی اختراع شد . توربوشارژر عبارتست از نوعی کمپرسور توربینی و یک کمپرسور گریز از مرکز که توسط یک شفت که با اتصال فلانچی به آن متصل شده را می چرخاند، توربین گازی توسط پیچ به مانیفولد دود متصل می شود و گازهای خروجی از موتور باعث چرخش وربین گاز شده و به سبب آن کمپرسور که توسط یک شفت به توربین گازی متصل است شروع به چرخش نموده و هوای حیط را مکش کرده و سپس آن را متراکم و به طرف موتور می فرستد. هوای ورودی بیشتر به موتور، به معنی وخت بیشتر به داخل موتور،و هوا و سوخت بیشتر به معنی افزایش انرژی و قدرت خروجی موتور می باشد
خدمات مکانیکی:تعمیرات موتور مکانیکی شهرزیبا-تعمیرات گیربکس-تعمیرات گیربکسهای اتوماتیک-تعمیر سرسیلندر-تعویض تسمه تایمینگ خودرو-سیستم خنک کاری و روانکاری و....
خدمات تنظیم موتور:تنظیم موتور با دستگاه(تون اپ)-سرویس و شتشوی انژکتور-سرویس درچه گاز و استپرموتور-سرویس یا تعویض شمع ها-تعویض فیلتر بنزین در مکانیکی شهرزیبا
خدمات باتری سازی و کولر سازی:باتری سازی-باتری فروشی-برق خودرو-تعمیر سیم کشی-تعمیر و تست روشنایی،کولر سازی و خدمات شارژ گاز کولر خودرو محدوده شهرزیبا
خدمات تعویض روغنی و اتوسرویس:تعویض روغن-آچارکشی-تنظیم باد-و کلیه سرویس های دوره ای خودرو-ریست چراغ سرویس تمامی خودروها با دستگاه محدوده شهرزیبا-مکانیکی شهرزیبا؟
مکانیکی شهرزیبا مکانیکی شهرزیبا مکانیکی در شهرزیبا مکانیکی محدوده شهرزیبا